//load after waiting 3000 milliseconds, 3 seconds setTimeout(function(){ LoadDriftWidget() }, 3000)
Saleshunter | Ett bra ledarskap är lika värdefullt för dina kunder som dina medarbetare
aug 18, 2020

Ett bra ledarskap är lika värdefullt för dina kunder som dina medarbetare

Wikipedia: Ledarskap är ur ett organisatoriskt synsätt ett speciellt beteende som används i avsikt att påverka andras tänkande, inställning och uppförande. Ledarskap kan beskrivas som en social process där en person engagerar andra i att genomföra en gemensam uppgift.

Hur gör du då för att dina medarbetare ska se dig som en bra ledare?

Ett bra ledarskap är lika värdefullt för dina kunder som dina medarbetare

Ett bra ledarskap är lika värdefullt för dina kunder som dina medarbetare

Kommunikation.

Genom att vara kommunikativ och alltid delge information. Se inte bara till VAD det är du kommunicerar utan också HUR det tas emot. Alla har olika sätt att ta till sig information. Fråga och följ upp. Tänk på att en bra ledare ska kunna vara offline, att du inte ständigt måste vara anträffbar. Med rätt kommunikation och information så fungerar detta. Ett bra ledarskap är öppet med en rak kommunikation.

Lyhörd. 

Att du lyssnar på dina medarbetare, inte bara om arbetet utan även privat. Mår de inte bra hemma så mår de inte heller bra på arbetsplatsen. Ta hand om de viktigaste du har, dina medarbetare! Se och bekräfta dina medarbetare. Detta är extra viktigt för dig som är ledare på distans, ni alla kanske sitter på olika kontor eller hemma. Det krävs ännu mer att vara lyhörd för hur medarbetaren mår. Men också hur den presterar.

Förutsättningar.

Att ge alla de rätta förutsättningarna för att lyckas. Lyckas de inte? Fundera främst på vad du själv missat. Är de tillräckligt involverade och engagerade? Om inte, ta dig en funderare på hur du kan göra detta bättre. Delaktighet ger engagemang. Engagemang ifrån dina medarbetare ger dig ett lättare ledarskap.

Delegera.

Alla växer utav ansvar, delegera inte bara uppgifter utan även ansvar. En bra ledare är inte bäst på allt, långt därifrån. Den är bra på att leda och delegera sina medarbetare som sitter på kunskapen. Med delegation följer också information och riktlinjer. För att inte göra fel och misstag krävs det att man vet vad som är rätt. Samtidigt är det viktigt att medarbetarna känner att de vågar göra fel. Man lär av sina misstag och vågar fatta fler beslut om man vågar göra fel.

Samarbete.

Hur är lagandan?

Hur är relationen mellan dig och dina medarbetare? Hur är deras relation dem emellan? Man kan inte trivas ihop med alla, men man måste kunna samarbeta med alla. Samarbete och lagandan behöver man jobba på varje dag. Oavsett om man sitter på kontoret, hemma eller i olika delar av landet. Samarbete och teamwork är a och o för bästa försäljning.

Är du redo för framtidens ledarskap? Chefer som inte vill utvecklas till ledare kommer inte att ha någon plats i organisationen i framtiden.

 

Slutord. Se till att alla medarbetare känner stolthet över sitt arbete, sina produkter eller tjänster. Ditt arbete är att se till att de tycker att det är kul att gå till jobbet. De ska sälja på stolthet, ärlighet och kunskap. De ska känna en stolthet över sitt arbete så att de vill vara varumärkets ambassadörer. Det finns även många bra utbildningar och coacher inom ledarskapsutveckling.

 

0 kommentarer

Skicka en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *