function loadDriftWidgetOnScroll() { LoadDriftWidget() ; window.removeEventListener('scroll', loadDriftWidgetOnScroll); } window.addEventListener('scroll', loadDriftWidgetOnScroll);

Var behövs kundservice? Vad är kundservice? Kundservice är bemötande, och det kan vara på en mängd olika sätt. Via mail, chat, företagssida, telefon, hemsida- ja överallt där du kommunicerar med dina kunder. Ett litet ökat positivt kundbemötande kan leda till mycket ökad försäljning.  Vad kan du då göra för att öka kundens positiva kundmöte?

CX, customer experience, kundupplevelse helt enkelt!

1. Alltid svara inom utlovad tid på mail, chat eller telefon. Har du automatiska svarsmail? Glöm inte att kontrollera och uppdatera dessa ofta. Återkoppling är ett hett ämne. Men en återkoppling med ett orelevant eller totalt felaktigt mail är ännu värre än ingen återkoppling alls.

2. Alltid vara kontaktbar vid utlovade tider. Visst, alla kan få förhinder, någon kan bli sjuk osv. Men då har vi den alltid så viktiga informationen och kommunikationen. Hellre för mycket än för lite.

3. Svara trevligt och sakligt på kommentarer du får på olika ställen på sociala medier. Detta gäller även de negativa kommentarerna. Svara aldrig med samma mynt, då är det bättre att inte svara alls. Bäst är självklart ett bra svar.

4. Vara väl påläst på din kund inför presentation, det visar på respekt och intresse. Ställ inte frågor som kan vara något utav det första du ser på hemsidan, men kommentera gärna.

Saleshunter | kundupplevelse

Saleshunter | kundupplevelse

5. Hålla vad du lovat i form av avtal, leveranser, garantier m.m. Allt kan hända, då är det viktigt att lösa detta på bästa sätt för kunden.

6. En välkomnande sida, se den lite som ett skyltfönster. Här tänker vi hemsida, sociala medier, din egen profil i sociala medier- ja överallt där du och ditt företag syns! Det ger alltid ett trevligt intryck för din nästa kund.

7. Glöm aldrig bort vad kundservice innebär. Jo service till kund! Service är att hjälpa. Hjälpa är att hitta lösningen på kundens behov. Tänk alltid hjälpa före sälja!

8. Bemöt andra som du själv vill bli bemött. Bemötande är a och o i en försäljning. Ett positivt bemötande ger en positiv kundupplevelse.

9. Du får aldrig en andra chans att få till ett första intryck. Detta gäller alltid, överallt, hela tiden. Tänk på kundupplevelsen från första mötet med kunden.

10. Glöm aldrig bort den viktiga återkopplingen i en affär. Återkoppling innebär att du vårdar dina kunder. Att bevara befintliga kunder är alltid viktigare än nya. Det är bättre i det längre perspektivet.