//load after waiting 3000 milliseconds, 3 seconds setTimeout(function(){ LoadDriftWidget() }, 3000)
ddp-et-icon|et-icon-mobile|
ddp-et-icon|et-icon-mail-alt|
Saleshunter | Customer Success Manager

CUSTOMER SUCCESS MANAGER

Allt du behöver veta om yrket som Customer Success Manager.

Vi reder ut begreppen, vilka egenskaper, erfarenhet och utbildning som krävs för att arbeta som Customer Success Manager. Samtidigt som det bara är en vägledning då det skiljer från företag till företag. Vad rollen kallas och vad man väljer att lägga under respektive roll kan skilja ganska mycket.

 

Allt du behöver veta om yrket som Custom Success Manager

Vi reder ut begreppen, vilka egenskaper, erfarenhet och utbildning som krävs för att arbeta som Custom Success Manager. Samtidigt som det bara är en vägledning.

Saleshunter | Customer Success Manager

Läsvärd artikelserie om olika yrkestitlar inom säljorganisationen.

Här kan du läsa mer om tex arbetsuppgifter och ansvarsområden för de olika rollerna inom B2B. Vilka egenskaper, erfarenheter och utbildning som krävs eller önskas. Vi försöker också ta fram hur framtiden för yrket kan komma att se ut. 

Customer Success Manager, No 4 i en serie av 6 artiklar.

Saleshunter | Customer Success Manager
Saleshunter | Customer Success Manager

"Du arbetar med att driva försäljningen från början till slut"

Customer Success Manager har en viktig roll inom företaget med ansvar för både befintliga och potentiella kundrelationer samt leveranser. En tjänst som agerar lite som navet, mellan säljare, marknadsavdelningen, Account managers och kunden.  CSM träffar kunderna, tar reda på deras behov och önskemål. Ser till att de förstår funktion och värde av produkt eller tjänst. Allt för att öka kundnöjdheten.

 

Customer Success Manager har en viktig roll inom företaget med ansvar för både befintliga och potentiella kundrelationer samt leveranser. En tjänst som agerar lite som navet, mellan säljare, marknadsavdelningen, Account managers och kunden.  CSM träffar kunderna, tar reda på deras behov och önskemål. Ser till att de förstår funktion och värde av produkt eller tjänst. Allt för att öka kundnöjdheten.

Du är ansvarig för att skapa trafik och försäljning genom att sökoptimera och publicera innehåll. Skapar bloggar, artiklar och kampanjer för produkten eller tjänsten. I rollen som Customer Success Manager behöver du ha kunskap och erfarenhet av projektledning, digitala miljöer samt välutvecklad förmåga att skapa content och AD-words kampanjer.

 

Du är ansvarig för att skapa trafik och försäljning genom att sökoptimera och publicera innehåll. Skapar bloggar, artiklar och kampanjer för produkten eller tjänsten. I rollen som Customer Success Manager behöver du ha kunskap och erfarenhet av projektledning, digitala miljöer samt välutvecklad förmåga att skapa content och AD-words kampanjer.

Källa: Framtid

Saleshunter bygger nätverk av kandidater inom B2B som har Passion for Sales​.

Ett nätverk med CSM som har gedigen erfarenhet. Redo att starta sin nya karriär hos dig.  Vi på Saleshunter matchar er med varandra 

Saleshunter | Egenskaper

Egenskaper

För att trivas med och lyckas i yrkesrollen som Customer Success Manager är du en person som gillar att ta ansvar, är kreativ, driven och serviceinriktad. Du är är intresserad och motiverad av att hitta nya vägar för att utveckla dina kunders affärer, du har förmågan att se lösningar som skapar värde, effektivitet och lönsamhet. Du har en stark social förmåga, bra på att skapa relationer och framförallt vet du värdet av bra content.

Saleshunter | Passion for Sales

Utbildning

Utbildning och erfarenhet som marknadsanalytiker kan ställas som krav för att få anställning som Customer Success Manager. På gymnasiet rekommenderas i första hand utbildning från Ekonomiprogrammets inriktning Ekonomi.

Saleshunter | Passion for Sales

Erfarenhet

Ofta krävs erfarenhet av att jobba med marknad- och säljplaner. Att du trivs med att både ansvara för och delta i kund- och säljaktiviteter. Samt en god kommunikatör och en långsiktig relationsbyggare både internt och externt.

Saleshunter | Passion for Sales

Framtid

Då CX, kundupplevelsen blir allt mer viktig så kommer rollen som CSM bli större framöver. Källa: Smartcarrot

Starta din resa här & nu mot din nästa arbetsgivare. Connecta med oss!

Vi hjälper dig på på resan dit. Vi levererar värde genom råd och hjälp i våra kanaler. Vi delar gärna med oss utav kunskap och och tipsar om andra värdefulla kontakter. Vi står för ett bra bemötande och att vi alltid återkopplar som lovat.
Saleshunter | Kontakt

Signa Up dig hos på Saleshunter Nu!

saleshunter – passion for sales –